Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.

A kollagénről

A kollagénről
A kollagén támogatja bőrünk rugalmasságát, hidratáltságát, csökkenti a ráncokat, hozzájárul a jó látáshoz...

A kollagénekről

Az emlősök szervezetét felépítő fehérjék legjelentősebb része kollagén típusú fehérje.

A szervezet képes előállítani kollagént a fehérje-gazdag étkezések által elfogyasztott aminosavak lebontásával. 

Az egyes típusú kollagén készülhet marhából, sertésből és halból. Elméletileg nincs közöttük hatáskülönbség, ha valakinek pajzsmirigy alulműködése van (Hashimoto-betegség) fontos, hogy a halkollagént válassza. 

 

A kollagén támogatja bőrünk rugalmasságát, hidratáltságát, csökkenti a ráncokat, hozzájárul a jó látáshoz, megakadályozza az öregedés korai jeleit. Gyorsítja a köröm növekedését, csökkenti a hajhullást, támogatja az izomregenerációt, javítja az izomerőt. Stimulálja a csontképző sejteket, javítja a kalcium felszívódást. 

A kollagén nagy részét alkotja az ínak, szalagok és ízületek szöveteinek. A kollagén hiánya befolyásolja a rugalmasságot és az ízületi betegségeket. 

Tévhit, hogy a kollagén bőrre kenése hasznos. Túl nagy molekula ahhoz, hogy a bőr elnyelje. Szájon át kell elfogyasztani, hogy élvezhessük előnyeit.

A probléma az, hogy kollagént az élelmiszerekből közvetlenül nehezen tudunk bevinni ha csak nem fogyaszt valaki rendszeresen csontlevest, körömpörköltöt úgy csak koncentrált formában kiegészítőkből tudja leginkább elfogyasztani ezt a fehérjét.

 

Figyeljünk rá, hogy a kollagén kalciummal és C-vitaminnal együtt fogyasztva működik leghatékonyabban. A C-vitamin támogatja a kollagénképző aminosavak összekapcsolódását, a kalcium pedig a csontok anyagcserjének javításában segít.

Ne ijedjünk meg, ha sok elnevezéssel találkozunk a piacon amikor kollagént szeretnénk vásárolni: hidrolizált kollagén, kollagén hidrolizátum, kollagén peptid kifejezések ugyanazt jelentik: kollagén láncokat melyeket állati szövetekből vonnak ki.