Az egészséges életmódra törekvésnek sok minden útjában állhat. Az időbeosztásunk tele lehet olyan kötelezettségekkel, amelyek megnehezítik a rendszeres rutin kialakítását, például ha hosszú műszakokban vagy éjszaka dolgozunk, ha munka mellett tanulunk, vagy ha a gyermekvállalás és a munka vagy a tanulás között egyensúlyozunk. Függetlenül attól, hogy milyen okok miatt esik nehezére az egészséges életmód fenntartása, vannak olyan apró változtatások, amelyekkel motiválhatja magát az egészség megőrzésére.

6 módja annak, hogy motiváld magad az egészséges életmódra

1. Legyél pozitív önmagaddal szemben

Ha egy ideig nem mozogtál vagy nem étkeztél egészségesen, ez előfordulhat, nem szabad rosszul érezned magad emiatt. Bármikor dönthetsz a változtatás mellett! Függetlenül a jelenlegi életmódodtól, új szokásokat alakíthatsz ki bármikor, és pozitív változásokat érhetsz így el a jóléted érdekében. A pozitív szemlélet és az önmagunkba vetett hit nagyon fontos. Higgy a saját képességedben, hogy képes vagy megváltoztatni az egészségügyi szokásaidat, vagy az életmódod bármely más aspektusát, amit szeretnél. Ne gondolkodj, csináld!

2. Tűzz ki célokat és mondd el másoknak

Ha reális célokat tűzöl ki magad elé, az remek módja annak, hogy motivált maradj az egészséged megőrzésében. Ha például szeretnél elkezdeni vagy visszatérni a testedzéshez, ha kitűzöl magad elé egy célt, hogy mit szeretnél elérni egy bizonyos időn belül, az segíthet abban, hogy a helyes úton maradj. A cél lehet például az, hogy egy héten bizonyos számú alkalommal aktívan mozogj, csatlakozz egy szabadidős csapatsporthoz vagy edzésórához, vagy sajátíts el egy bizonyos jóganyújtást. Vannak nagyszerű alkalmazások, amelyek segíthetnek a fitneszcélok kitűzésében és betartásában is.

Ha elmondod barátaidnak/hozzátartozóidnak céljaidat, számonkérhetővé válsz. Ez azért hasznos, mert ők a következő találkozó alkalmával rá fognak kérdezni illetve látni fogják, hogy haladsz a céljaiddal, így ha nem szeretnéd, azt mondani nekik, hogy „feladtad” vagy „nincs rá időd” akkor oda fogod magad tenni.

Például:

  • Napi 5000-10000 lépés
  • Úszás 10 kört minden alkalommal, amikor az uszodába mész.
  • Kerékpározás a környéken esténként

3. Apró változtatásokat eszközölni az egészségesebb lehetőségek felé

Nehéznek tűnhet az egészséges étrend betartása, ha teljesen meg kell változtatnod a jelenlegi étrendedet és étkezési szokásaidat. Ehelyett, ha egészségesebb döntéseket szeretnél hozni, kezdd kicsiben, és válassz egy változtatást abban, amit naponta eszel, így könnyebben kezelhető lesz. Ha például úgy gondolod, hogy túl sok feldolgozott élelmiszert vagy húst fogyasztasz, dönts úgy, hogy napi egy étkezését megváltoztatsz valami olyanra, ami inkább növényi alapú.

4. Gyakorolj úgy, ahogy számodra megfelel.

Nehéz lehet motiváltnak maradni a testmozgásra, ha úgy érzed, hogy nincs rá időd, vagy nem élvezed. Rengeteg módja van annak, hogy a testmozgást beilleszd a napi rutinba anélkül, hogy fel kellene áldoznod azt, hogy olyasmit csinálj, amit élvezel. Ha apró változtatásokat eszközölsz, például gyalog vagy kerékpárral közlekedsz az segíthet beiktatni a testmozgást még akkor is, amikor úgy gondolod, hogy nincs rá időd. Megteheted amennyiben belefér idődbe, hogy 1-2 villamos megállóra nem szállsz fel a járműre hanem lesétálod azt a távot. Máris többet tettél egészséged érdekében.

5. Sportolj együtt valaki mással

A mással való közös edzés jó módja lehet a motiváció fenntartásának, mivel egymást arra ösztönözhetitek, hogy még akkor is sportoljatok, amikor esetleg nem érzed úgy, hogy kedved lenne hozzá. Ha valaki mással együtt tornáztok, kihívást is jelenthettek egymásnak, hogy minden alkalommal egy kicsit tovább hajtsátok magatokat. Az edzésórákra járás is remek módja lehet a motiváció fenntartásának, mivel egy közösség részének érezheted magad, miközben edzel és szórakozol.

6. Aludj eleget

Ha legalább 8 órát alszol éjszakánként, az segíthet motiváltnak maradni egész nap, mivel több energiád lesz arra, ami fontos számodra. Az alvás, a kiegyensúlyozott étrend és a testmozgás kombinálásával a szervezetednek több energiája lesz. A megnövekedett energiaszint segíthet abban, hogy motivált maradj mind az egészséges életmódra, mind az élet egyéb területein. Érdemes időt szánni arra, hogy fontossági sorrendet állíts fel magadnak. Az egészséges életmód segíthet javítani a hangulatot, a koncentrációt, a mentális egészségét, hozzájárul a hormonháztartás egészségéhez és az általános jólétet támogatja.